We zijn content dat jij in ons team komt!

Binnenkort is ’t zover. Je eerste dag bij bpostgroup. We kijken er enorm naar uit om je te verwelkomen. ‘We’, dat zijn meer dan 36.000 collega’s over de hele wereld. Hier maak je deel uit van een hechte en warme groep. Je krijgt de ruimte om je talenten te ontdekken en kansen te grijpen, terwijl je ook bijdraagt aan onze belangrijkste missie: mensen met elkaar verbinden.

Bij een nieuwe job komt heel wat kijken, dat weten we. Maar geen zorgen! We gaan er samen door, zodat je tot in de puntjes bent voorbereid.

Je collega’s en leidinggevende zijn vanaf de eerste dag op post om je wegwijs te maken in de wereld van bpostgroup. Je zal je snel thuis voelen bij ons, beloofd!

Image 1 Image 2
Image 3
Getuigenis

Als je start in zo'n groot bedrijf zoals bpostgroup, komt er heel veel op je af. Je krijgt van bij het begin vertrouwen en verantwoordelijkheden, maar ook de tijd die je nodig hebt om te leren. Ik voelde me vanaf dag 1 welkom dankzij mijn collega's en leidinggevenden.

Lore, Sr Recruitment Specialist.

Op weg naar je eerste werkdag

Voor je start, willen we alles goed voor je regelen. Je mag van ons enkele e-mails verwachten waarin we informatie opvragen. Om het overzicht te houden, vind je hier alle stappen die we samen zullen doorlopen. Zo weet je wat je al gedaan hebt en wat er nog komt.

Je salarisvoorstel

Je ontvangt een e-mail met je salarisvoorstel. Dat kan je online goedkeuren. Hierna start de weg naar jouw eerste werkdag écht.

Je persoonlijke gegevens

We vragen je om een formulier met je persoonlijke gegevens in te vullen, zodat we je contract kunnen opmaken.

Je contract

Je krijgt een uitnodiging om je contract online te ondertekenen. Let op, deze e-mail komt van een ander e-mailadres, met HR BPOST als afzender.

Extra informatie

We hebben nog wat extra informatie en documenten nodig, zoals je gezinssamenstelling en een vakantie-attest. In deze fase kan je ook al een aantal keuzes rond je mobiliteit en verzekeringen doorgeven.

Check-in met je leidinggevende

Enkele dagen voor je eerste werkdag neemt jouw manager contact op. Zo weet je waar en wanneer je verwacht wordt en kan je jouw vragen al stellen.

Je eerste werkdag

Het is eindelijk zover: jouw avontuur bij bpostgroup start nu officieel!

De voordelen van werken bij bpostgroup

Jouw inzet verdient niet alleen een goed loon, maar ook interessante extra’s. Voordelen, vakantie, verzekering … ook dat komt er kijken bij een nieuwe job.

Hieronder krijg je zicht op de voordelen die we je bieden. Je kan je voordelen deels zelf kiezen. Vergeet niet om jouw keuzes aan te duiden in het onboardingformulier dat je via e-mail ontvangt

Vakantiedagen en attesten

Net als iedereen in België heb je recht op 20 wettelijke vakantiedagen als je voltijds werkt. Bij bpostgroup krijg je er daar nog eens extrawettelijke verlofdagen bovenop.

Een aantal van die extrawettelijke verlofdagen liggen vast, info over welke dagen dat zijn krijg je op je eerste werkdag. Bezorg ons zo snel mogelijk het vakantie-attest dat je kreeg van je vorige werkgever, dan kunnen we jouw vakantiedagen correct klaarzetten.

Bezorg ons je vakantie-attest

Maaltijdcheques en bijhorende kaart

Je maaltijdcheques (8 euro per gewerkte dag) worden op de tiende dag van de volgende maand opgeladen op je persoonlijke Pluxee-kaart (vroeger Sodexo).

Heb je al zo’n kaart van je vorige werkgever, dan kan je die gewoon blijven gebruiken. Heb je nog geen kaart? Hou dan je brievenbus in de gaten. Je ontvangt je kaart in de maand volgend op je eerste werkdag. Als je in januari begint bij bpostgroup, krijg je dus midden februari je Pluxee-kaart.

Oude kaart verloren? Contacteer Card Stop via 0800 170 170

Jouw verzekeringen

Jij bent belangrijk voor ons, en we willen dat je altijd de beste zorgen krijgt. Daarom gaan jouw hospitalisatie-, groeps- en invaliditeitsverzekeringen van start op je eerste werkdag, zonder wachttijd.

Ook je gezin kan mee geniten van de voordelen van onze hospitalisatieverzekering. In de brochure die je hierover ontvangt bij je salarisvoorstel lees je er alles over. Heb je het onboardingformulier al ingevuld, maar ben je vergeten je gezinsleden aan te sluiten? Neem dan snel contact op.

Contacteer ons

Je bedrijfswagen

Hoort bij jouw job een Functiewagen? Dan zal die, samen met de bijhorende tank- of laadpas en parkeerkaart, voor je klaar staan op jouw eerste werkdag.

Vragen? Contacteer ons

Parkeerkaart

In je mobiliteitsbudget kan je kiezen voor een parkeerkaart voor één van de parkings in de buurt van ons hoofdkantoor in Brussel. Vergeet je keuze niet te bevestigen in het onboardingformulier. Zo kunnen wij ervoor zorgen dat je kaart klaarligt op je eerste dag.

Tip: je kan kiezen voor een fulltime of een deeltijds parkeerabonnement. Vraag ons gerust naar de thuiswerkgewoonten of tips van je collega’s.

Parkeerkaart niet of verkeerd aangevraagd? Contacteer ons

Laadpaal bij je thuis

Bij jouw elektrische bedrijfswagen hoort ook een oplaadstation dat bij je thuis geïnstalleerd wordt. Is dat niet mogelijk? Geen probleem! Met je laadkaart kan je steeds gebruik maken van openbare laadpalen.

Daarvoor hoef je zelf niets te doen. De leasingmaatschappij neemt contact met je op.

De leasingmaatschappij voorziet een standaardpakket om jouw laadpaal te installeren. Heb je extra’s nodig, zoals bijvoorbeeld een langere kabel, dan draag je zelf bij in de kosten. Je krijgt op voorhand een offerte.

Abonnement openbaar vervoer

Met jouw mobiliteitsbudget kan je ook kiezen voor een abonnement voor het openbaar vervoer. Duid in je onboardingformulier aan wat jij nodig hebt. Wij bezorgen je dan een attest waarmee je jouw abonnement voor de NMBS/SNCB, MIVB of De Lijn kan aanvragen.

Daarna heb je nog een MOBIB-kaart nodig, die je aan de loketten van de vervoersmaatschappijen (op eigen kosten) kan kopen.

Nog vragen? Check onze antwoorden op de veelgestelde vragen onderaan deze pagina

Smartphone-abonnement

Afhankelijk van jouw functie heb je recht op een smartphone-abonnement bij Proximus, inclusief ongelimiteerd bellen en sms’en naar EU-landen, en 25 GB mobiele data.

Wil je je huidige mobiele nummer behouden? Duid dat zeker aan in het onboardingformulier. Je krijgt dan een e-mail van onze partner Mobitel die uitlegt hoe we je abonnement kunnen overnemen. Volg goed de stappen, want anders kunnen we jouw nummer niet overzetten. Let op, deze e-mail komt som in je spamfolder terecht.

Zo geraak je er op je eerste werkdag

We zien je graag komen, en het liefst zo vlot mogelijk. Of je nu met de fiets komt, het openbaar vervoer of met de auto: we maken het iedereen zo gemakkelijk mogelijk.

Info hoofdzetel

Waar is de hoofdzetel van bpostgroup ?

Multi building (of zoals wij het noemen: “de Multi”) Anspachlaan 1, 1000 Brussel

Kom binnen langs de Anspachlaan (autovrije zone). Tip: sta je in het Postkantoor? Dan ben je aan de verkeerde kant van het gebouw. Je vindt onze ingang tegenover Galet en Black & White Burger.

Neem de centrale trap of lift links in de inkomhal naar de eerste verdieping. Daar vind je de ingang van onze kantoren en onze Welcome Desk.

Vind bpostgroup via Google Maps

Toegang tot de hoofdzetel

Bij ons geraak je overal met je badge. Die ligt op je eerste werkdag al meteen voor je klaar bij de Welcome Desk.

Kom je met het openbaar vervoer?

Brussel-Centraal is het dichtste treinstation op 10 minuten wandelen, maar Brussel-Noord is ook zeker een optie. Met de bus of metro? Stap dan af bij halte De Brouckère.

Vind jouw route via Google Maps

Kom je met de auto?

Er zijn verschillende parkings in de buurt. Als je Interparking De Brouckère kiest, kan je met de lift (uitgang “Brouckère”) meteen naar de eerste verdieping.

Kom je met de fiets of step?

Fantastisch! In onze fietsenparking – toegankelijk met je personeelsbadge – kan je jouw fiets of step veilig stallen. Graag even opfrissen na je rit? Natuurlijk kan dat. Je vindt de douches en kleedkamers naast de fietsenparking.

Work-life-balans

Thuis- en telewerken bij bpostgroup

Wij vinden het heel belangrijk dat jij je goed in je vel voelt bij ons. Met onze thuiswerkpolicy houden we jouw werk- en privéleven in balans. Afhankelijk van de afspraken binnen jouw team kan je 2 tot 3 dagen per week thuis werken of in onze satellietkantoren.

Bovendien kan je, als jouw functie het toelaat en in overleg met je team, je werkweek van 38 uur flexibel invullen. Wil je iets later beginnen of vroeger stoppen? Vraag het gerust.

Heb je vragen over de thuiswerkpolicy? Twijfel niet om je leidinggevende erover te spreken.

Veelgestelde vragen

  • Ik ontving nog geen info over mijn eerste werkdag. Wat nu?

    Geen zorgen. Je krijgt op tijd alle informatie die je nodig hebt om je eerste werkdag vlot te laten verlopen. Je leidinggevende neemt in de dagen voor je start ook contact met je op, zodat je weet waar en wanneer we je verwachten.

  • Wat kan ik verwachten op mijn eerste werkdag?

    Je eerste werkdag staat in het teken van een warm welkom. Je ontmoet heel wat nieuwe gezichten en krijgt een eerste intro tot ons bedrijf en je job. Daarnaast regelen we enkele praktische zaken, zoals je laptop, badge en smartphone-abonnement.

    Wees gerust, je krijgt voldoende tijd om ons en je nieuwe job te leren kennen.

  • Wanneer ontvang ik mijn laptop en ander materiaal?

    We zorgen ervoor dat alles klaarstaat op je eerste werkdag.

  • Krijg ik een smartphone?

    bpostgroup heeft een ‘bring your own device’-policy. Je krijgt dus geen smartphone. Afhankelijk van je functie, krijg je wel een mobiel abonnement.

  • Is er een bedrijfsrestaurant?

    In ons hoofdkantoor is geen bedrijfsrestaurant, maar je vindt er op wandelafstand voor ieder wat wils. Dat is het voordeel van werken in het centrum van Brussel!

    De meeste van onze grote sorteercentra hebben wel bedrijfsrestaurant.

  • Wat moet ik doen om thuis een laadpaal te krijgen?

    Niets. Als je een elektrische bedrijfswagen krijgt, neemt de leasingmaatschappij rechtstreeks contact op met jou om de installatie van je laadpaal te regelen.

Nog vragen?

We helpen je graag verder!

Zo! Dat was een hele boterham. Maar we vinden het nu eenmaal belangrijk om jou goed op weg te helpen. Heb je nog vragen voor ons? Hieronder lees je aan welke collega’s je ze gerust mag stellen.